Η ιστοσελίδα σας είναι mobile friendly;

Posted: February 8, 2013 in PPC
Tags: , , ,

Go Mobile or Go Home!

mobile internet

Μπορεί να ακούγεται, πια, σαν ένα βαρετό κλισέ. Όμως η παραπάνω φράση είναι αναμφισβήτητα η πραγματικότητα. Σε όποια έρευνα και αν κοιτάξουμε αυτό επιβεβαιώνεται.  Από το χρόνο που ξοδεύουμε στο διαδίκτυο, το ποσοστό κατά το οποίο αυτό γίνεται με φορητές συσκευές (tablets, κινητά) αυξάνεται, σε σχέση με το χρόνο που περνάμε στα διάφορα μέσα, οι φορητές συσκευές και πάλι δείχνουν σημαντική αύξηση. Γενικά, οπουδήποτε υπάρχει η εναλλακτική λύση για την χρήση φορητής συσκευής, η τάση είναι αυξητική.  Πολύ απλά, όποιος δεν έχει  εφαρμόσει μια στρατηγική που να λαμβάνει υπόψη του τις φορητές συσκευές, ήδη βρίσκεται πίσω από τον ανταγωνισμό…. και φυσικά δικαιολογίες δεν βοηθούν σε τίποτα.

Αν δεν έχετε ξεκινήσει την έρευνα για την δημιουργία mobile έκδοση της ιστοσελίδας σας βιαστείτε! Δεν το επιβάλλουν μόνο οι τάσεις τις αγορές, αλλά η χθεσινή ανακοίνωση της Google για τις επικείμενες αλλαγές στο Adwords

Google Adwords και φορητές συσκευές

Αν η επιχείρησή σας, στηρίζει (όσο μικρό ή όσο μεγάλο) μέρος της επιτυχίας της στην παρουσία της στο διαδίκτυο, το πιο πιθανότερο είναι ότι θα έχετε ασχοληθεί σε κάποιο βαθμό με google Adwords. Η πιο προχωρημένοι χρήστες, και όσα online marketing agencies κάνουν σοβαρή δουλειά, σχεδιάζουν τελείως διαφορετικές καμπάνιες για desktop υπολογιστές και για φορητές συσκευές. Εάν όχι, τότε ο προϋπολογισμός σας, απλά δεν αξιοποιείται αποτελεσματικά. Μέχρι σήμερα, το Adwords μας έδινε την δυνατότητα όταν σχεδιάζαμε την καμπάνια μας, να επιλέξουμε τις  συσκευές στις οποίες θα εμφανίζονται οι διαφημίσεις μας.

Οπότε, σε περίπτωση που δεν είχαμε mobile friendly έκδοση της ιστοσελίδας μας (που και πάλι κακώς δεν είχαμε!), μπορούμε να αποκλείσουμε τις φορητές συσκευές, και να μην ασχοληθούμε καθόλου με αυτό το κομμάτι, καθώς σε αυτές τις συσκευές η καμπάνια μας θα είχε μικρή αποτελεσματικότητα και θα είχαμε κακή αξιοποίηση του προϋπολογισμού μας.

Όμως και αυτό σύντομα θα σταματήσει.

Επικείμενες αλλαγές στις καμπάνιες του Google Adwords

Μόλις χθες η Google ανακοίνωσε τις αλλαγές στο πως, πλέον,  θα λειτουργούν οι καμπάνιες. Οι αλλαγές αυτές, ή αναβαθμίσεις όπως θέλει να τις ονομάζει η google, θα λάβουν χώρα στα μέσα του 2013 (από χθες οι αλλαγές υπάρχουν σαν επιλογή). Ας δούμε λοιπόν τι μας περιμένει!

Google Adwords Enhanced Campaigns

Αυτός είναι ο τίτλος που έδωσε η google στις αναβαθμισμένες καμπάνιες τις. Τι ακριβώς συμβαίνει με δυο λόγια; Πλέον δεν θα υπάρχει επιλογή να διαχωρίσεις καμπάνιες ανάλογα με τις συσκευές. Απλά δεν θα μπορούμε να αποκλείσουμε συσκευές όπως γίνεται τώρα (και για μερικούς μήνες ακόμα). Η διαφήμισή σας, δηλαδή, αναγκαστικά θα εμφανίζεται και σε desktop και σε φορητές συσκευές. Η ρύθμιση που θα μπορούμε να αλλάξουμε θα είναι το τι βαρύτητα θα δίνομε σε κάθε συσκευή (πχ 70% desktop, 10% smartphone, 20% tablets).

Γιατί αυτή η αλλαγή;

Η google υποστηρίζει πως ο λόγος είναι η επιθυμία τους να προλάβουν τις εξελίξεις. Ή όμως λέει χαρακτηριστικά να βοηθήσει, με πιο απλούς και έξυπνους τρόπους,

adwords campaing screen

Την θυμάστε αυτή την επιλογή.. εεε λοιπόν ξεχάστε την

να διαχειριζόμαστε τις καμπάνιες σε ένα κόσμο που επικρατούν πολλαπλές συσκευές. Η google θέλει το καλό μας. Φυσικά, τι άλλο θα έλεγε! Όμως, ρίχνοντας μια ματιά στις τιμές των CPC για dekstop και mobile καμπάνιες, μάλλον μια άλλη πραγματικότητα αναδύεται. Λόγω ανταγωνισμού, το μέσο CPC στα desktop είναι αρκετά υψηλότερο από το αντίστοιχο σε mobile καμπάνιες. Βάζοντας και τις δυο, τώρα, σε ένα ‘τσουβάλι’ θα πληρώνουμε και στις δυο, το πιο υψηλό CPC του πιο ανταγωνιστικού desktop  περιβάλλοντος.

Σίγουρα, με αυτή την κίνηση, το κέρδος είναι κάτι που ενδιαφέρει την google. Αυτό, όμως για το οποίο υπάρχει διάσταση απόψεων είναι το κατά πόσο η νέες αλλαγές είναι προς όφελος και θα βοηθήσουν διαφημιστές και διαφημιζόμενους. Νομίζω δεν μπορεί να υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα για τέτοια αξιολόγηση ακόμα. Σίγουρα υπάρχουν οι θερμοκέφαλοι εκατέρωθεν, που έχουν ήδη τραβήξει τα όπλα ώστε να υποστηρίξουν ή να αντιταχθούν στην google, αλλά σχόλια από τέτοιες πηγές σπανίως έχουν μεγάλη αξία ή σημασία.

Τις αλλαγές θα τις δούμε σε περίπου 4-6 μήνες. Μετά από την εφαρμογή τους, θα χρειαστούμε άλλους 1-2 μήνες για να έχουμε μια πρώτη αξιολόγηση τους. Προσωπικά  θεωρώ ότι το σημαντικότερο κριτήριο θα είναι οι ρυθμίσεις που θα έχουμε στην διάθεσή μας σε αυτό το νέο σύστημα των enhanced campaigns. Κατά πόσο, δηλαδή, οι διαθέσιμες μικρό-ρυθμίσεις, θα μας επιτρέπουν, κατά τα λεγόμενα της google, καλύτερο και αποτελεσματικότερο έλεγχο, διαχείριση, αλλά και προσαρμογή στις ανάγκες και ιδιαιτερότητες του υποψήφιου κοινού μας

Η ανάγκη για mobile friendly

Όποιες και αν είναι οι συνέπειες των αλλαγών στο google adwords, ένα είναι σίγουρο. Για κάθε επιχείρηση που έχει παρουσία στο διαδίκτυο, ή ύπαρξη ενός website με mobile-friendly σχεδιασμό, έχει πάψει να είναι συγκριτικό πλεονέκτημα εδώ και καιρό. Τώρα πια είναι επιβεβλημένη αναγκαιότητα. Σύντομα, με τέτοιες αλλαγές που πολύ πιθανόν είναι να έχουν συνέχεια (δηλ. αλλαγές με κριτήριο την ολοένα αυξανόμενη παρουσία φορητών συσκευών)., τα mobile friend website  δεν θα είναι απλώς αναγκαία, αλλά η απουσία τους θα αποτελεί και μέγιστο μειονέκτημα στο συνεχώς εξελισσόμενο και ανταγωνιστικότατο χώρο του διαδικτύου.

Το δικός σας site είναι mobile friendly; Αν ναι μην επαναπαύεστε, δουλέψτε για την βελτιστοποίηση του. Αν όχι, μην χρονοτριβείτε! Ξεκινήστε τον σχεδιασμό του σήμερα κιόλας!

Comments
  1. Μέτα την δημοσίευση του άρθρο, σε συζητήσεις, άκουσα πως η εκτίμηση μου (ότι δηλαδή με τις αλλαγές στο adwords, η google, μας λέει εμέσως πλην σαφώς να “πάμε mobile ή να πάμε σπίτι μας) ίσως να είναι κάπως υπερβολική.

    3 μέρες μετά όμως στο PPC Hero γράφουν ακριβώς για αυτό:
    http://www.ppchero.com/google-says-do-mobile-or-the-kitten-gets-it/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+PPCHero+%28PPC+Hero%3A+Heroic+Feats+of+Pay+Per+Click+Management%29

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s